Boşluk ve derinlik izlenimi uyandırmak isteyen ressamlar için temel yöntem perspektiftir. Perspektifin bazı özellikleri matematiksel olarak gerçekleştirilebilirse de çoğu ressam aynı sonuca sezgileriyle varır. Bakış açısı -ressamın ve izleyicinin resme baktıkları açı- perspektifte belirleyicidir. Gerçeklik yanılsaması : Rönesans'tan bu yana Batılı ressamların çoğu yassı bir yüzeye yaptıkları resmin gerçek dünyadaki gibi üç boyutlu -hem genişliği hem derinliği varmış- gibi görünmesini istemişlerdir. Bu yanılsamayı gerçekleştirmenin çeşitli yolları vardır. Örneğin uzaktaki bir nesneyi daha ufak çizerek izleyicide derinlik duygusu uyandırılabilir. Ressamlar çevremizdeki gerçek dünyayı aktarmak için bu yöntemleri yaygın olarak uygularlar. Ama Eski Mısır'dan modern ressamlara kadar pek çok sanatçı da üç boyutlu yanılsama yaratmaya ilgi duymamıştır. Resim düzlemi : Ressamlar resim düzlemi dedikleri zaman resmin düz yüzeyinden cam tabakaymış gibi söz ederler. Ressam dekoratif...
ÇİFT DİLLİ TAYVAN / 雙語台灣 / BILINGUAL TAIWAN / TAIWAN BILINGUE / TAIWÁN BILINGÜE / ДВУЯЗЫЧНЫЙ ТАЙВАНЬ /TAIWAN BILINGUE 2018'de Tayvan Parlamentosu, Ulusal Kalkınma Konseyi tarafından halk arasında İngilizce yeterlilik düzeyini yükseltmek ve ülkenin genel ulusal rekabet gücünü geliştirmek amacıyla Tayvan'ı 2030 yılına kadar iki dilli bir ulus haline getirmek için hazırlanan bir planı onayladı. Plan, iki dilli bir Tayvan hedefine ulaşmak için dört kavram ortaya koyuyor: tüm insanların İngilizce dil becerilerini güçlendirmek için talep odaklı bir baskı düzenlemek, kırsal ve kentsel alanlar arasındaki uçurumu daraltmak için dijital teknolojiyi kullanmak, iki dillilik politikasını ilerletmek anadil kültürünü geliştirmek ve yeni nesil işçileri ve profesyonelleri başarı için ihtiyaç duydukları becerilerle donatmak. ------------------------------------------------------------ 面對全球化及國際化浪潮,為提升國民英語力以增加國際競爭力,國發會遵循院長指示,以2030年為目標,打造臺灣成為雙語國家,召開跨部會協調會議,請各部會從需求端積極規劃民眾、產業及政府全面之雙語政策,以提升國人英語力為策略主軸...
HAN Van MEEGEREN Yanlış imza... Şüpheli bir kaynak... Sahte... Açık artırma kuruluşlarının işitmekten çok korktuğu sözcükler bunlar... Geçenlerde Andy Warhol'un ilk yapıtlarından biri olduğu söylenen bir çizim aynen bu tartışmaları doğurdu. Warhol'un ağabeyi yapıtı, "sahte" diye tanımladı ama çizimin özgünlüğüne ilişkin tartışmalar sürüyor. Van Gogh veya Munch'ün herhangi bir yapıtı milyonlarca dolara alıcı bulabiliyor. Ama tablonun özgün olup olmadığı hakkında kuşkulu bir görüş ortaya atılmaya görsün, eserin değeri hızla düşüyor. Peki ama sahte veya taklit de olsa, müzayede kuruluşlarındaki sanat uzmanlarını aldatacak derecede ustalık ve düş gücüne bir tablonun da bir değeri yok mudur? Han van Meegeren gelmiş geçmiş en büyük resim sahtekârı olabilecek bir sanatçı. Hollandalı Han van Meegeren, sanat meraklısı Nazilere 17. yüzyıl Hollanda ressamlarının taklitlerini satmayı başararak büyük ün kazanmış, kendi ressamlığı da bir bakıma takdir toplamışt...
Comments
Post a Comment