PERSPEKTİF VE BAKIŞ AÇIŞI / PERSPECTIVE AND VIEWPOINT / PERSPEKTIVE UND DİE SCHAU / PERSPECTIVE ET POINT DE VUE / ПЕРСПЕКТИВА И ТОЧКА ЗРЕНИЯ / 視角和觀點 /PROSPETTIVA E PUNTO DI VISTA / PERSPECTIVA Y PUNTO DE VISTA
Boşluk ve derinlik izlenimi uyandırmak isteyen ressamlar için temel yöntem perspektiftir. Perspektifin bazı özellikleri matematiksel olarak gerçekleştirilebilirse de çoğu ressam aynı sonuca sezgileriyle varır. Bakış açısı -ressamın ve izleyicinin resme baktıkları açı- perspektifte belirleyicidir. Gerçeklik yanılsaması : Rönesans'tan bu yana Batılı ressamların çoğu yassı bir yüzeye yaptıkları resmin gerçek dünyadaki gibi üç boyutlu -hem genişliği hem derinliği varmış- gibi görünmesini istemişlerdir. Bu yanılsamayı gerçekleştirmenin çeşitli yolları vardır. Örneğin uzaktaki bir nesneyi daha ufak çizerek izleyicide derinlik duygusu uyandırılabilir. Ressamlar çevremizdeki gerçek dünyayı aktarmak için bu yöntemleri yaygın olarak uygularlar. Ama Eski Mısır'dan modern ressamlara kadar pek çok sanatçı da üç boyutlu yanılsama yaratmaya ilgi duymamıştır. Resim düzlemi : Ressamlar resim düzlemi dedikleri zaman resmin düz yüzeyinden cam tabakaymış gibi söz ederler. Ressam dekoratif...
Comments
Post a Comment